Funderar du på Gud?


Jag lekte runt på min mobil och plötsligt när jag var inne på en sida såg jag en text med Jesus och en frågesats (minns inte på rak arm va det stod).Jag kilckade och blev slussad till  4 Steps to God sidan,jag föll för den dirket och tyckte att den var väldigt lätt förstlåig och gav väldigt bra och rak information.


Jag vill nu dela den och en annan väldig fin sida med er , jag önskar att alla som någon gång tänk en tanke eller tankar kring Gud ska börja året med att besöka dessa sidor och ta sig en funderare.Ni kommer även att finna fakta om jesus.Jag ber er att besöka dessa två sidor och att ta till er av budskapet och fundera över dess innehåll min önskan är även att ni kommer att vilja  överlämmna er till Gud.

Jag hoppas ni all kommer få ett fantastiskt och händelserikt 2011!!



4 Steps to God & Look To Jesus

Den nederstående texten är tagen från 4 Steps to God

1 God Loves You!


The Bible says, "God so loved the world that He gave His one and only Son, that whoever believes in Him shall not perish, but have eternal life"

The problem is that . . .



2 All of us have done, said or thought things that are wrong. This is called sin, and our sins have separated us from God.


The Bible says “All have sinned and fall short of the glory of God.” God is perfect and holy, and our sins separate us from God forever. The Bible says “The wages of sin is death.”

The good news is that, about 2,000 years ago,

 


3 God sent His only Son Jesus Christ to die for our sins.


Jesus is the Son of God. He lived a sinless life and then died on the cross to pay the penalty for our sins. “God demonstrates His own love for us in that while we were yet sinners Christ died for us.”

Jesus rose from the dead and now He lives in heaven with God His Father. He offers us the gift of eternal life -- of living forever with Him in heaven if we accept Him as our Lord and Savior. Jesus said "I am the way, the truth, and the life. No one comes to the Father except by Me."

God reaches out in love to you and wants you to be His child. "As many as received Him, to them He gave the right to become children of God, even to those who believe on His name." You can choose to ask Jesus Christ to forgive your sins and come in to your life as your Lord and Savior.

 

 

4 If you want to accept Christ as your Savior and turn from your sins, you can ask Him to be your Savior and Lord by praying a prayer like this:


"Lord Jesus, I believe you are the Son of God. Thank you for dying on the cross for my sins.  Please forgive my sins and give me the gift of eternal life.  I ask you in to my life and heart to be my Lord and Savior. I want to serve you always."

 





 










Kommentarer
Postat av: Kassandra

Juste, det har jag :)

Hoppas att du med har det bra och får ett underbart år 2011 :)

2011-01-01 @ 18:30:21
URL: http://kaassssyy.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Sv: Hej! Vad roligt att höra från dig igen! Jag har skrivit om mitt dop här på bloggen så nog finns det bilder. En sån viktig dag i ens liv måste ju dokumenteras :D Här är en länk till inlägget: http://craxyknas.blogg.se/2010/october/nu-ar-jag-dopt.html Hoppas du kan komma och sova över en annan gång :) Tack! Detsamma! Gud är sannerligen god, och om han är för oss vem kan då vara mot oss? Med andra ord - 2011 kommer bli bäst! :D

2011-01-05 @ 23:03:58
URL: http://craxyknas.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Sv: Så roligt att höra, kära du :D Det är sannerligen en underbar välsignelse, mina kära vänner <3 Jamen sannerligen. Ett tusenfalt AMEN för det, så sant det är! Du är en riktigt go tjej du, Jenny :)

2011-01-12 @ 19:58:24
URL: http://craxyknas.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Sv: Så roligt att höra, kära du :D Det är sannerligen en underbar välsignelse, mina kära vänner <3 Jamen sannerligen. Ett tusenfalt AMEN för det, så sant det är! Du är en riktigt go tjej du, Jenny :)

2011-01-12 @ 19:59:15
URL: http://craxyknas.blogg.se/
Postat av: Ida Tallhed

jag kikade in på läkarna :D

2011-02-05 @ 18:25:46
URL: http://idatallhed.se
Postat av: Ida Tallhed

höger blir ju åt de håll

klockan går :)

2011-02-16 @ 17:10:17
URL: http://idatallhed.se
Postat av: Takai.blogg.se; a plus size blog

TJENA :D

jesus är en kul snubbe, men han är DÖD. :( lika bra att inse och leva livet på jorden, för sen en vacker dag är man bara död. fattaru?! DÖÖÖD. :D

2011-02-18 @ 23:07:33
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: emma

Intressant blogg du har! Skulle vara trevligt att få se lite mer bilder av dig och din vardag också. Livet som kristen liksom ;)

2011-03-13 @ 16:27:11



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback
RSS 2.0