PDOL-Piteå Dansar Och Ler



I går började PDOL folk strömmar hit från all håll och kanter i landet även från länder runt om i europa splendid right?!
Visst jag gillar musik karuseller markander god street fod det jag dck inte gillar är FYLLA IRRITERANDE MUSIK SOM GÅR PÅ REAPT 45GÅNGER PER DAG SNATTARE OCH SVININFLUENSAN!

Vilken bättre plats för en epedimu att skörda offer än på en plats där fulla människor byter saliv och hygienen itne e braskräp slängs överallt massiva människro spinger på samma bajamjor och vars finss handfatet och kranen med rinnande vatten vid dessa smittohärdar???
Sen springer alla som gasseller stöter in i alla puttas skriker ååh suck!!

Människor dricker sej redlösa vid 16 e dom flesta redan bra fulla på kittelfjäll(där killarna har lämnat tröjjan hemma och ställt sej på bordet med dom unga tjejerna som visar sin nya bikini) vid 20 tiden kommer dom flesta fyllosarna in på området vid 23 e alla som kommer in enormt fulla(jobbade hela nätterna förra året uta på området det e ren och skärfakta)!

Sen så vad e nöjjet med detta då fag tid e de super fint karuseller barn familjer jag miss i love karuseller och marknader stomtriv inte så där jag e knall jag e en buffel och alla ska flytta sej stämmning råder utan oj fölåt gjick jag in i dej men vänta bara när kockan slår 16 avtar artighetern och fyllan slår vid!

Jag tycker att det e synd att det ska vara så enormt standard på att man måste vara full för att fara på en festival fast va då alla e knall och man börja sakta tänka jaahh hadde jag varit redigt full nu hadde jag inte lidigt såhär enormt mycke(den tanken slog mej förra pdol när jag jobbade varje dag/natt)!

Men skulle jag idag välja att jobba bland alla fyllosar nej inte en chans att bli raggad på av gammla gubbar(en 54+sa att han gärna skulle tagit in mej på toan om jag inte varti så ung) extretm fulla 18åringar(blev fotad x antal gånger ) men s

Ejag possetiv nu nee knappast hehehe!!

VAD E DET BRA MED DENNA FESTIVAL DÅ!
JO DAGEN!

PDOL har oxå bra sidor!
På dagarna finns det karuseller och lotterier supert stormamarkand  med udda kläder fina armaband halsband piercingar mm som man annrss inte finner och massor med mat från alla hörn det finns även godis som man annars inte hittar i denna stad!

Sen så får alla brnfamiljer komma ut och åka små söta karuseller och köpa socker söt sockervadd och andra games som finns man kan även prova bungijump kanske spela lite gh(vet itne om det fins iår)!
Även Prata med Amnesty som är här och förösker få människor mer medvetn om vad som pågår i det tysta DJurens rätt öär här och har som mål att sammla in 1miljon namn för att stoppa 8h långa djurtransporter(ja jag har skrivit på)!

Sen är det även en rad andra evenemang skate uppvisningar cykeluppvisningar har även haft cross upvisning mm brukar avra vollyboll turnering p p däcket mm mm mm så det finns något för alla!

Sen  så finns juh chansen att prova lite LANGOS och SOVAS för den som adlrig gjort det!
Man träffar även massa utflyttade människor som kommer tilbaka just för PDOL många sammlas i parker och grillar umgås spelar kubb med dom man itne annars träffat på länge!

Nyått för i år är en VATTENBAREN en bar där man ska servera vatten till gästerna no dock för att man tänkt sej evarannan vatten kampanjen men det är endå en början!

Men det är så mycket mer läs här om ALLA artister som kommer!

TORSDAG
FREDAG
LöRDAG

Babylonscenen


TORSDAG
FREDAG
LöRDAG

Krokodilscenen


TORSDAG
FREDAG
LöRDAG

Klubb Krokodil


TORSDAG
FREDAG
LöRDAG

Cirkusscenen


FREDAG
LöRDAG

PDOL Events


TORSDAG
FREDAG
LöRDAG TORSDAG
FREDAG
LöRDAG

Upswedenscenen


TORSDAG
FREDAG
LöRDAG



Sen så ja karuesllerna man får ÅKA KARUSELL FATTTAAA VA JAG GILLAR KARUESLLER vi har en gigantisk godsak här utanför jobbet!
BATMAN den ska åkas senare hehe!

Fast ja frågar men än vrför kan man inte låta det vara nyktert då när det e så sjuk bra utan det e juh bra fyllan som drar ner festivalen!
Yhapp saknar doch cross uppvisningen den var underbar!

Nej dax to work!

SKA DU TILL PDOL?









Kommentarer
Postat av: malinhe - fotobloggen

SV: hihi TACK så mke :D!

2009-07-23 @ 16:13:38
URL: http://malinhee.blogg.se/
Postat av: A L E X A N D R A - fotoblogg

svar: varsågod & tack :D

kram.

2009-07-23 @ 16:39:22
URL: http://allysandra.blogg.se/
Postat av: Haedil

Haha jaså vi skratta också jätte mycket och skrek och har redan åkt den fem gånger på två dagar Haha :D

2009-07-23 @ 23:20:28
URL: http://crazyhumor.blogg.se/
Postat av: FELICIA

Jag har lagt till dig på bloglovin. Lägger du till mej nu då? :)

2009-07-24 @ 12:22:23
URL: http://feliciaochjulia.blogg.se/
Postat av: Ellen

Vilka artister! :o Jag vill se! men bor i skåne så det blir nog inget med det ;)

2009-07-24 @ 12:47:30
URL: http://ellenliljekvist.blogg.se/
Postat av: JN

Nä det är lite långt att åka ha ha!

Annars positivt skrivet ha ha.

Ja om det inte hade varit för allt det negativa, så kommer det nog bli bra:)

2009-07-24 @ 13:44:42
URL: http://kristen.blogg.se/
Postat av: Linnea :>

uhuhu, svininfluensan ;ooo

jag ska till piteå imorgon :p

2009-07-24 @ 19:47:52
URL: http://neafoshoo.blogg.se/
Postat av: N

Ohh Piteå dansar och ler,jag var där 2002 när Ken uppträde, Min kusin e kompis med Ken och vi dela rum med han:S INTE så värst trevlig att höra hans pruttar varje natt och bah ohhhh prutt prutt ;/

2009-07-26 @ 21:27:27
URL: http://samanthanicole.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback
RSS 2.0