Tro Hopp Och Kärlek





I fredas gav johannes mej två enormt fina presenter helt utan andledning!
Jag fattade verligen ingenting varför skulle jag få såhär dyra saker hehe eller något överhuvetaget !!

När jag öppnade asken och såg att det var ett Tro Hopp Och Kärlek berlock blev jag enoomrt chockad och glad hadde länge funderat på att köpa ett men inte bestämt mej men nu nu haddde han läst mina tankar och köpt ett!=)

Det andra berlocket fick mej att le enomrt stort ett par pilotisar johannes har JÄMT pilotisar hehe detta berlock är verkligen häftigt istället för att ´´glaset´´ är svart emalj är det GLAS eller PLAST man kan altså se IGENOM glasögonen helt fantastiskt välgjort!
Åh jag E så himla glad ja kan verkligen än inte fatta varför jag fått såhär mycke å jag som inte ens fyller år eller nånting!=)

Jag gillar Thomas Sabos smycken enomrt mycke för att dom är handsgjorda och det finns så många berlock att välja på man kan få sej ett väldigt personligt armband eller halsband jag har mina runt handleden+halsen hehe ja älskar dom!


Varför jag inte hadde köpt detta Tro Hopp Och Kärlek berlock tidigare berodde på att jag inte var säker på just denna symbols betydlese(när dom sitter ihop)!
 hitler gjorde ju om solens tecken på sitt eget sätt till ett tecken för hat och massmord så vi människor går inte alltid att lita på vi kan lätt förledas att tro att det vi gör eller det vi säger är något bra  fast egentligen står det dirket mot gud!





Så vad har då Tro Hopp Och Kärlek för egentlig betydelse?

Min första tanke var att ett sådat mer orginellt (kors häjrta ankare) hadde jag som barn å jag vet  att detta har med gud att göra!(jag vet inte varför eller vad vem jag fick det)

Nu är jag väldigt ny i min tro å i denna blogg för ni följa mej på min väg jag kan inte mycke jag vet inte mycke men som alla andra måste jag oxå lära mej att gå ni får följa mina första stapplande steg!=)

Så jag tog helt enektl och skickade in min frågor till Brobyggarna för att hör om mitt halsband kan ha en annan betydelse så svar på det kommer inom kort hehe!




Så vad har då  Korset,Ankaret Och Hjärtat  för betydelse!?
Jag kollade på brogyggarna,org och i bibeln å detta kom jag då fram till!

Hjärta kors och ankare – Tro, hopp och kärlek.

Nu består tron, hoppet och kärleken, dessa tre, men störst av dem är kärleken.

1 Korinthierbrevet 13:13



Tre saker kommer altså alltid att vara viktiga: att tro på jesus,att hålla fast vid hoppet om vår slutliga räddning och att visa kärlek mot våra medmänniskor.
Men det allra viktigaste är att vi visar kärlek.


1 Korinthierbrevet 13:13


Men om mitt halsband betyder det samma återstå att se bara hålla tummarna hehe hoppas verkligen det skulle kännas enomrt bra att få bära dessa ting kring min hals!

Kommer senare att gå in mer grundligt vad varje del betyder men eftersom jag än inte rikigt vet 110 säkert låter jag det vänta!!

Men visst var det vackra saker jag fått haha jag har utan tvekan en go kille här hemma heheh!=)











Kommentarer
Postat av: ida henriksson

i helgen har jag inte gjort nånting, saknat min bästavän :( durå? <3

2009-07-05 @ 12:08:48
URL: http://idahenriiksson.blogg.se/
Postat av: Philip

Hon gillar fjärilar helt enkelt!

2009-07-06 @ 12:00:21
URL: http://philipalmen.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Jag hade tro,hopp och kärlek örgängen när jag var liten!:)

2009-07-06 @ 14:18:47
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/
Postat av: JN

Kul å se att du kommit igång med nya bloggen....

2009-07-07 @ 00:14:25
URL: http://kristen.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack så mycket men hur fixar man den där texten med skuggad färg på'''''? kan jag få koden till den?

2009-07-14 @ 17:39:05



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback
RSS 2.0