Det efterlängtade dopet =)


(Jag, johannes, Mickes bror Daniel,min bil ;) och Krister)

Det var så himla fantastiskt, tänk så jag hade längtat och det var verkligen värt den där enomrma väntan(1år och 4 mån sedan jag belv frälst).Det var helt underbart massor med människor var där som inte alls kände mej men endå hade kommit dit bara för min skull=).Belv mött av massor med ungdommar som kramde mej och tyckte att det var fantastiskt at ag ville döpa mej.Viktoria var även där som också döpte sej =) , vilket nu inte de andra visste det var lite överasknings moment här =).Några äldre var där och en spelade dragspel efter mitt dop det var även en hel del som sjöng=).

Så när det var dags för dop plaskade jag och Krister ner i det ganska varma vattnet där i Visträsk , det var rikigt varmt och skönt ute,vilket var ett verkligt bönsesvar då det regnat och varit ruggigt kallt dagarna innan;).
Det var mäkta långrunt där så vi fick gå på grop jakt hehe,vi var lite lätt oroade för att jag kanske skulel tjuv döpa mej om jag av mistag skulle hitta gropen eller om det tilloch med skulel vara krister som skulle bli döpt om han råkade trilla i den där gropen, efte rmånga vändor framm och tilbaka. hitade vi tillsut gropen.
Det var en sådan fanasitk och stark känsla att bli döpt att först stå där ute i vattnet ,och kolla in mot stranden med alla desa människor sjungades och spelandes och aldels över lyckliga bara för min skull.
Det var en obeskrivlig känsla att bli döpt det tog verkligne luften ur mej, det kändes med en sån där obeskrivlig kraft ett sånt tryck.Krister var den mest fantastiska lilla man jag mött super glad ärlig men seriös, tusen tack för din hjälp kära du=).

(Grop jakt del 1)

(på väg ut då)

När vi kom in till stranden igen så möttes jag av sång och glada människor som kramade mej och var glada för min skull=)

En kort stund efteråt så beslutade Vicktoria för att döpa sej glatt överaskade vörjade alla sjunga och spela igen=)

Efter det så la alla händerna på oss och bad, det var en härlig upplevelse en sak som verkligen gjord mej glad, om det nu gjick bli gladare hehe. Var när en man som ja adlrig träffat förr bad för mej om d saker jag sjelv bett om i min ensamhet, hur kunde han vet de sej haha=).

 

Det var verkligen en glädjes stund mitt dop det var helt underbart, efteråt så gav Johannes mamma mej en morgon rock så jag inte skulle frysa dock kändes det inte alls kallt varken i vattnet eller luften=).
Sen belv det att fara hem till Johannes föräldrar och byta om,efter det drog vi till ebenser och fikade på en enomrt goood paaajj=) och pratade och tjoade till 00 haha tiden går så himla fort då man har roligt. Ozzy drog en tripp ned i dopgraven som var tom antar att lillen belv frälst där i all härlighet och kände att det var dags att han också tog steget och döpte sej, en annan gång kanske ;) .Sen belv det dags att säga hej då och fara hem, men inte ville jag hem inte adlrig det var juh helt underbart där borta i Visträsk=).

(Ny döpt obeskrivligt lycklig och blöt hehe)










Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Jenny. Jag är glad för sin skull och säger Gud välsigne dig och måtte du vandra på denna vägen nu i den helige Andes kraft. INGENTING är omöjligt för Gud. Han bär dig.

Kram f Maria

2010-08-11 @ 19:28:31
URL: http://www.jesuslever.eu/gospel/
Postat av: By Linnéa Isabelle

Haha okej. Värst vad det tar lång tid :)

2010-08-11 @ 19:30:40
URL: http://vindpusten.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Grattis!!! :)

2010-08-11 @ 22:23:09
URL: http://ulrikamakinglemonade.blogspot.com
Postat av: tomas

grattis vännen herren säger se jag gör något nytt ja det har redan börjat

Guds frid önskar dig

2010-08-12 @ 08:17:22
URL: http://bamsetomas.blogg.se/
Postat av: Linnea Isabelle Photo

Japp!

2010-08-12 @ 16:45:35
URL: http://vindpusten.blogg.se/
Postat av: Madde

Såg på fb att johannes skrivit om ditt dop.Vad härligt det ser ut. Jo det är en oförglömlig känsla. Önskar dig allt gott och Herrens rika välsignelse.

/Madelene

2010-08-12 @ 22:59:48
URL: http://valleria.blogg.se/
Postat av: MyzaaN

tackar kul att du tycker det :) kram

2010-08-13 @ 14:31:39
URL: http://myzaans.se
Postat av: Craxyknas

WOW vilket dop du haft, Jenny!! :D Så härligt att höra att det kändes som en väldig kraft, att så många kom för att se dig, att du inspirerade Viktoria och att du firade ordentligt med dina vänner efteråt! Och vet du, jag blir både sjukt förväntansfull och lite nervös för Guds storhet - för om ca 2 veckor ska jag också döpa mig (om det går som planerat). Gahh så spännande att jag håller på att hoppa av stolen, men också så pass främmande att knider mina fingrar lite nervöst. Du höjde mina förväntningar ännu mer med ditt inlägg. Tack för det, för att du skrev det här! Galet! GRATTIIIIIS! :D



Sv: Tack för dina varma fina ord om mitt inlägg "Ljus i mörker", att jag visade på att jag inte hatar bögar. Fint av dig att peppa mig! Särskilt som jag bara för någon vecka sen funderade på om det var någon idé att jag fortsatte blogga, så jag ser din kommentar som ett bönesvar :) Och med vilka härliga ord du beskrev ditt dop! "Som julafton" tihi, fantastisk :D Måste blogga om mitt dop sen också. Det är helt galet att det är så snart :D



Hoppas du tar hand om dig, och att Gud välsignar dig och din nya människor (din gamla försvann ju i dopet) rikligt :D Kramis

2010-08-15 @ 00:01:46
URL: http://craxyknas.blogg.se/
Postat av: By Linnéa Isabelle

Jamenvisst!

2010-08-15 @ 20:28:32
URL: http://vindpusten.blogg.se/
Postat av: Live, Laugh & Love

Grattis! :D



Käääärlek till dej gumman!

2010-08-16 @ 14:47:41
URL: http://saraliicious.blogg.se/
Postat av: Mandy

Grattis Gumman!! Wohoooo va härligt!



Länge sen jag var aktiv bloggare men nu har jag hittat tillbaka och läser din blogg för fullt!!



Massa kramar Mandy

2010-08-17 @ 19:10:09
URL: http://mizzmandy.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=FMrAafe7Mns

2010-12-05 @ 13:14:28
Postat av: ZSOLT

GrattIS!!

2011-07-19 @ 16:41:26



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



bloglovin
Trackback
RSS 2.0